loading...
شهر عاشق
لایو بازدید : 12 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
در پی ممنوعیت استفاده از تصاویر اساطیری بیگانه در محصولات چاپی به دستور وزارت ارشاد، چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان هم ممنوع اعلام شد.

به گزارش مهر، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو نامه خطاب به علی نیکوسخن رئیس هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، ممنوعیت چاپ محصولات با محتوای استفاده ابزاری از تصویر زنان را اعلام کرد.

لایو بازدید : 9 یکشنبه 14 مهر 1392 نظرات (0)
دستهــ ـایم را محکمتر بگیـر

من هنوز هم نمیخواهـ ـمـ

تورا...

به دستِ خاطرات بسپارمـ...


لایو بازدید : 11 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

        ڕاپۆرتی بیست‌وشه‌شه‌مین دانیشتنی ئه‌نجومه‌نی ئه‌ده‌بیی مه‌هاباد له‌ سالی 1392ی هه‌تاوی‌دا

ڕۆژی چوارشه‌ممه‌ ڕێکه‌وتی 10ی ڕه‌زبه‌ر کاتژمێر 4ی ئێواره‌، بیست‌وشه‌شه‌مین دانیشتنی ئه‌نجومه‌نی ئه‌ده‌بیی مه‌هاباد له‌ ساڵی 1392ی هه‌تاوی‌دا له‌ لایه‌ن به‌رپرسانی ئه‌نجومه‌ن به‌ڕێزان هه‌رمان وه‌تمانی و شه‌ویار گولابی‌ئازه‌ر به‌ڕێوه‌چوو. کۆڕه‌که به خوێندنه‌وه‌ی چه‌ند کورته شێعری جه‌لال پوورحه‌سه‌ن ده‌ستی پێکرد. پاشان له درێژه‌ی کۆڕه‌که‌دا ئه‌م به‌ڕێزانه‌ بابه‌تیان پێشکێش کرد:

1. گه‌لاوێژ به‌یگ‌نیا (چیرۆکی کوردی) 2. سامڕه‌ند ئه‌حمه‌دزاده (شێعری کوردی) 3. هیوا قاره‌مانی  (چیرۆکی کوردی) 4. شه‌ویار گولابی ئازه‌ر (شێعری کوردی) 5. عه‌بدوڵڵا گولابی (دوو غه‌زه‌لی کوردی) 6. ڕه‌سووڵ ئاماده‌پوور (شێعری کوردی).

ئه‌و ئه‌ندامانه‌ی سه‌باره‌ت به‌م بابه‌تانه‌ی خوێندرانه‌وه‌ ڕاوبۆچوونی خۆیان ده‌ربڕی بریتی بوون له به‌ڕێزان: هیوا قاره‌مانی، شه‌ویار گولابی‌ئازه‌ر، غه‌فوور پیرزاده، ڕه‌سووڵ ئاماده‌پوور، عه‌بوڵڵا گولابی، سه‌ییدسمایل به‌رزه‌نجی، سه‌یران چووپان و...

هه‌ر له‌م کۆڕه‌دا ڕاگه‌ینرا که حه‌وتووی داهاتوو کۆنفڕاسی "خوێندنه‌وه‌یه‌ک بۆ نماد له شایی و هه‌ڵپه‌ڕکێی کوردی‌دا" له لایه‌ن قاسم تاباک له ساڵۆنی ئامفی ته‌ئاتر به‌ڕێوه‌ ده‌چێ.


لایو بازدید : 10 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)
اولین سری سوالات Homework روز چهارشنبه در وبلاگ آپلود خواهد شد و مهلت تحویل آن تا روزهای 27 و 28 مهر ماه (جلسه حل تمرین مربوط به خود) می باشد.

اولین کوییز کلاسی نیز جلسه های 27 و 28 مهرماه برگزار می گردد

کوییز جزوه بسته خواهد بود ولی به منظور تشویق بیشتر در پی گیری مطالب، سوالات کوییز از سوالات کتاب دکتر نیک آذر مطرح خواهند شد

دوستانی که جلسه ی حل تمرین امروز حاضر نبودند چنانچه مایل هستند ایمیلی به من ارسال کنند تا مطالب و سوالات حل شده در این جلسه را برایشان ارسال کنم (shayanmotmaen@gmail.com)

برای غیبت های این هفته به دلیل اینکه جلسه اول بود نمره کسر نمی شود ولی برای افراد حاضر نمره اضافی در نظر گرفته خواهد شد، از هفته آینده غیبت در کلاسها کسر نمره خواهد داشت. لطفا به دوستان خود نیز اطلاع دهید


لایو بازدید : 6 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

گروهی از پژوهشگران  5 میمون را در قفسی قرار دادند. در وسط قفس یک نردبان و بالای نردبان موز گذاشتند.

هر زمان که میمونی بالای نردبان می رفت پژوهشگران بر روی سایر میمون ها آب سرد می پاشیدند.


پس از مدتی هر وقت که میمونی بالای نردبان می رفت سایرین او را کتک می زدند چون عمل او را باعث ریخته شدن آب سرد بر سرشان می پنداشتند. به همین خاطر دیگر هیچ میمونی علی رغم وسوسه ای که برای برداشتن موز داشت جرأت بالا رفتن از نردبان را به خود نمی داد.

پژوهشگران تصمیم گرفتند که یکی از میمون ها را جایگزین کنند. اولین کاری که این میمون جدید انجام داد این بود که بالای نردبان برود تا موز را بردارد اما سایر میمون ها که می دانستند با برداشتن موز آب سرد روی سرشان خواهد ریخت بلافاصله میمون جدید را مورد ضرب و شتم قرار دادند تا او را از برداشتن موز منصرف کنند. پس از چندین بار کتک خوردن میمون جدید با این که نمی دانست چرا اما یاد گرفت که بالای نردبان نرود!

میمون جدید دومی جایگزین گردید و دوباره همان اتفاق تکرار شد. سومین میمون هم جایگزین شد و دوباره همان اتفاق (کتک خوردن) تکرار گردید. به همین ترتیب چهارمین و پنجمین میمون نیز عوض شدند.

آن چیزی که باقی مانده بود گروهی متشکل از 5 میمون بود که با این که دیگر هیچ گاه آب سردی بر روی آنها پاشیده نمی شد، میمونی را که بالای نردبان می رفت کتک می زدند.

اگر امکان داشت که از میمون ها بپرسند چرا میمونی را که بالای نردبان می رود می زنند احتمالاً جواب آنها این گونه بود:

"نمی دانیم، تا بوده چنین بوده وتا هست چنین هست .این کاری است که میمون های قبلی نیز می کردند!"


این جواب به نظر شما آشنا نیست؟


تعداد صفحات : 13

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 127
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 39
  • بازدید ماه : 110
  • بازدید سال : 562
  • بازدید کلی : 2,937